Wanhan Veteraanin opaskoulutus 18.-19.5.2019

Wanhan Veteraanin opaskoulutus 18.-19.5.2019 jäsenyhdistysten jäsenille!

Wanha Veteraani, Rauhanturvaamisen ja veteraanityön perinnekeskus, on Haminassa auki kesä-, heinä- ja elokuun ti -su klo 10.-16. Tavoite on, että paikalla olisi päivittäin kaksi opasta / valvojaa. Siksi tarvitsemme joukkoomme kaikki entiset ja paljon myös uusia oppaita.

Opaskoulutus järjestetään Wanhassa Veteraanissa la-su 18.-19.5.2019 kello 11. – 14. Ensimmäisenä päivänä perehdytään suomalaiseen Waffen SS-vapaaehtoispataljoonaan, kouluttajana Veljesapu ry:stä aiheen asiantuntija Jari Saurio. Toisena päivänä käydään läpi Lauri Törnin elämänvaiheita ja kerrataan hieman myös rauhanturvanäyttelyn sisältöä, kouluttajina Wanhan Veteraanin omat voimat. Turvallisuusnäkökohtia selvittelee Arto Lahtinen, EKAMIN turvallisuusalan lehtori. Koulutukset ovat samalla mahtavia luentoja aiheisiin.

Ilmoittaudu talkoo- ja opastuspäällikkö Juha Kaarolle mielellään 15.5. mennessä Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
040 546 1701. Tiedustelut myös näyttelypäällikkö Ismo Flink Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. 050 534 6225.

Kymenlaakson Sotaveteraanipiiri, Kotkan Sotaveteraanit, Karhulan-Kymin Sotaveteraanit, Kymenseudun Lottaperinneyhdistys, Etelä-Kymenlaakson Sotilaspoikien Perinnekilta, Maanpuolustusnaisten liitto Kymenlaakson piiri, Haminan Maanpuolustusnaiset, Kotkan Maanpuolustusnaiset, Naisten Valmiusliiton Kaakkois-Suomen alueneuvottelukunta, Haminan Sotilaskotiyhdistys, Kymen Jääkäripataljoonan kilta, Salpalinjan Perinneyhdistys, Kymenlaakson Reserviupseeripiiri, Haminan Reserviupseerikerho, Kymenlaakson Reserviläiset, Haminan Reserviläiset, Amalia ja Jaakko Lehtiön Rahasto/Jaakko Lehtiön Rahaston Kannatusyhdistys, Perinneyhdistys Kuneitran Kojootit, Päijät-Hämeen Rauhanturvaajat, Hölkkäri on Web, Hamina Tattoon Ystävät ja Asekerho 93.

Kesä - syyskuu klo 10.00 - 16.00, maanantaisin suljettu.

SUUREN KYSYNNÄN VUOKSI JATKAMME AUKIOLOA SYYSKUULLE!!